FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du finde svar på nogen af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet i forbindelse med ophold på vores herregård. Du kan blandt andet finde information om ind- og udtjekning samt åbningstider på alle vores faciliteter. 

Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores reception på enten telefon: +45 9818 3233 eller mail: scheelsminde@scheelsminde.dk.

Værelser

  • Vi byder mindre hunde (max 25 kg), der er stille og renlige, velkomne på vores særlige hundeværelser, og har sammensat en hundepakke der gør opholdet behageligt for din firbenede ven.
  • Informer os ved booking, om at du rejser med hund, så klargør vi alt til jeres check-in. Pris: 500,- i alt.
  • Du kan bestille roomservice til dit værelse i følgende tidsrum: Mandag-lørdag: fra kl. 12-20.
  • Du kan opgradere værelset mod et tillæg. Vi kan tilbyde værelser med badekar eller terrasse. Der er mulighed for at opgradere sig til en af vores 4 juniorsuiter.
  • Du får et tilbud om opgradering på mail ca. 3 dage før ankomst.
  • På Scheelsminde har vi også specialudstyrede værelser til gæster med nedsat mobilitet. Kontakt receptionen på mail: scheelsminde@scheelsminde, hvis du vil høre mere om mulighederne.
  • Vi har to værelser, der er indrettet allergivenligt. Meddel altid på forhånd, hvis du har allergier – også når det gælder fødevarer. Til morgenmad er der fx mulighed for at få glutenfri brød og havre- og soyamælk.
  • Al rygning inkl. E-cigaret er forbudt indendørs.
  • Det er kun tilladt at ryge ved askebægrene udenfor hotellet. 
  • Der vil medføre et tillæg på kr. 3.000,- / 400 EUR for at ryge indenfor.
  • Ja, der er gratis Wi-Fi på hele hotellet.
  • Internetkoden er “98183233”.

Ja, du kan finde vores værelsesoversigt her

Betaling

  • Vi accepterer Dankort, Visa, Mastercard, American Express og Mobilepay. Bemærk, der tillægges et gebyr på nogle af kreditkort – dog aldrig Dankort.
  • Scheelsminde forbeholder sig retten til at forhåndsgodkende dit kreditkort/debitkort inden din ankomst. Bestiller du et non refundable ophold, debiterer vi dit kreditkort ved bestilling.
  • Bruger du et debitkort til din bestilling, vil din bank reservere beløbet i 30 dage. Ønsker du efter opholdet at få frigivet pengene inden de 30 dage er gået, skal du kontakte hotellet direkte med dit reservationsnummer, så vil hotellet hjælpe med at frigive pengene. Scheelsminde kan via DIBS give besked til din bank, om at frigive beløbet, men det er kun din bank, der kan slette reservationen af beløbet. Debitkort er Visa Electron, Maestro eller MasterCard Direct.
  • Det kommer an på, hvilket type ophold du har købt, og hvornår du annullerer det. 
  • Du kan læse om alle vores betalings- og annulleringsbetingelser her.

Tilkøb

  • Du kan bestille en madpakke til dagen efter. Madpakker skal reserveres senest kl. 20.00. Madpakken indeholder en flaske vand og rugbrødsmadder.
  • Der kan bestilles massage på hotellet. Venligst send forespørgsel senest 2 dage før opholdet.
  • Du kan sagtens bestille blomster eller en gave til ankomst. Skriv venligst en mail med bestilling.
  • Bestillingen skal indeholde reservationsnummer eller ankomstdato og navn samt beløb for gaven, og hvad den skal indeholde (roser, chokolade, frugtkurv og champagne)

Transport

  • Som gæst er der mulighed for gratis parkering lige ude foran herregården efter “først-til-mølle” princippet.
  • Du kan benytte parkeringspladser i gården og udenfor porten.
  • Parkering af bus eller lastbil kan foretages på Scheelsmindevej.

Bus

  • Der kører busser direkte mod Aalborg centrum, banegård og busterminal fra busstoppestedet ved Mariendal Mølle ved Hobrovej. Der er ca. 7 minutters gang fra Scheelsminde til dette busstoppested.
  • Bus nr. 16 stopper lige ved Scheelsminde ca. hver halve time og med denne bus kan du komme til Skalborg Station eller videre mod City Syd.
Tog
  • Scheelsminde ligger kun 3 km fra Skalborg togstation og 3,6 km fra Aalborg banegård.
    Planlæg din togrejse her: Rejseplanen
Fly
  • Aalborg Lufthavn ligger ca. 9 km fra Scheelsminde og der er gode busforbindelser til og fra Scheelsminde.
  • Ja, det kan du godt. Vi har tre opladestationer til el-biler på vores herregård.
  • Vi samarbejder med MONTA, så du skal blot downloade deres app og følge instruktionerne om opladning herpå. Betaling foregår også via appen.

Åbningstider

  • Mandag-fredag: fra kl. 7-21
  • Lørdag: fra kl. 8-20
  • Søndag: fra kl. 8-19

Morgenmad

  • Morgenmaden serveres alle hverdage kl. 06:30-09:30 samt weekender og helligdage kl. 07:30-10:00.
  • Om sommeren er det muligt at spise ude på terrassen og nyde morgensolen.

Frokost

  • Mandag-lørdag fra kl. 12-14.30

À la carte & gastronomi

  • Mandag-onsdag fra kl. 17.30-20.30
  • Torsdag-lørdag fra kl. 17.30-21.00
  • Søndag: Lukket
  • Mandag-lørdag: fra kl. 8-22
  • Søndag: fra kl. 8-20
  • Mandag-torsdag: Fra kl. 10-22
  • Fredag-lørdag: Fra kl. 10-00
  • Søndag: Lukket 

Check in/out

  • Fast check-in/check-out er et digitalt nøglesystem, som gør det muligt for dig at checke ind uden at henvende dig i receptionen. 
  • På ankomstdagen modtager du en personlig nøglekode på SMS, som du skal indtaste på dørlåsen til dit værelse. På afrejsedagen modtager du en ny SMS med et link, som du kan bruge til at checke ud med – når du har godkendt eventuel betaling, checker du ud online og er klar til afrejse. 
  • Hvis du har brug for hjælp, eller foretrækker at checke ind på normal vis, er du altid velkommen til at henvende dig i receptionen. 
  • Du modtager en nøglekode til værelset på ankomstdagen på SMS. Denne kode skal bruges til at åbne døren til værelset – vi bruger ingen nøgler.
  • Kontakt receptionen på mail: scheelsminde@scheelsminde, hvis du har brug for hjælp.
  • Som udgangspunkt kan du checke ind på dit værelse fra kl. 15
  • Hvis værelset er klar før tid, kan du checke ind tidligere. Du modtager en SMS med info om dørkoden, når værelset er klar.
  • Du skal senest checke ud kl. 11 på afrejsedagen.